Tikai 6% autovadītāju nekad nav pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu

Apollo
37 komentāri

Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības «BTA Insurance Company» SE apkopotajiem datiem par sieviešu un vīriešu auto vadīšanas paradumiem, vairāk nekā puse vīriešu (54% respondentu) atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz regulāri. Savukārt sievietes atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz daudz retāk - tikai 35% aptaujātās sievietes atzina, ka dara to regulāri.

Tikai 6% autovadītāju nekad nav pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu

Foto: ITAR-TASS/Scanpix

Novērojama tendence, ka arvien vairāk pieaug sieviešu autovadītāju skaits, saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistiku šobrīd jau 40% no aktīvām vadītāju apliecībām izsniegtas sievietēm. Lai arī pastāv mīts, ka sievietes ir bīstamākas uz ceļa, statistika liecina par pretējo - pēc «BTA» datiem ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) visbiežāk izraisījuši tieši vīrieši - 73% negadījumu. Sievietes proporcionāli vadītāju skaitam izraisa divas reizes mazāk CSNg nekā vīrieši. Interesanti, ka puse (50%) sieviešu autovadītāju izraisīto negadījumu skaits noticis, braucot ar auto atpakaļgaitā.

«Lai arī valstī regulāri tiek veiktas kampaņas, kuru mērķis ir izglītot autovadītājus par ātruma pārsniegšanas sekām, joprojām atļautā ātruma ievērošana daudziem autovadītājiem ir izņēmums, nevis norma. To pierāda arī apdrošināšanas sabiedrības «BTA» aptaujas rezultāti - tikai 6 % aptaujāto autovadītāju atzinuši, ka nekad nav pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu. Jāatzīst, ka ātruma pārsniegšana nav vienīgais izraisīto avāriju iemesls. Uzmanības trūkums, alkohola lietošana, auto vadīšanas pieredzes trūkums un elementāra paviršība ir citi ceļu satiksmes negadījumu iemesli,» norāda «BTA Insurance Company» SE Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Ilva Priedniece.

«BTA» eksperti stāsta, ka nereti sievietes autobraucējas kā auto avārijas iemeslus min smieklīgus un pat amizantus gadījumus. Piemēram, sliktās saulesbriļļu kvalitātes dēļ apžilba un uzbrauca apmalei; kurpju papēdis aizķērās aiz paklājiņa un nepaspēja nobremzēt; mierinot raudošu bērnu aizmugurējā bērnu sēdeklī, uz mirkli novērsās no ceļa un uzbrauca apmalei, izbiedēja zirneklis salonā un novērsa uzmanību.

«Jāatzīst, ka būtiskākais priekšnoteikums drošai auto vadīšanai ir regulāra trenēšanās - gan sievietēm, gan vīriešiem. Autovadītājiem jātrenējas braukt nevis pēc iespējas ātrāk, bet gan mierīgi un precīzi. Atzīstu, ka sieviešu galvenais «klupšanas akmens» auto vadīšanā ir braukšana atpakaļgaitā, piemēram, izbraucot no stāvvietas. Tāpēc šajās situācijās viņām noteikti jābūt divreiz uzmanīgākām. Tāpat jebkuram autovadītājam jābūt tolerantam pret citiem dalībniekiem kopējā ceļu satiksmē,» komentēraidījuma «Zebra» vadītājs un auto eksperts  Pauls Timrots.

Saskaņā ar «BTA» informāciju, vidējais vīriešu braukšanas stāžs, izraisot CSNg, ir 14 gadi, bet sieviešu - 12 gadi, savukārt vidējais vīriešu vecums, izraisot ceļu satiksmes negadījumu, ir 38 gadi, bet sieviešu - 42 gadi. CSDD statistika liecina, ka pērnā gada laikā Latvijā notikuši 34 379 ceļu satiksmes negadījumi.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv