«Toyota» saņēmis sūdzības par bremžu problēmām «Prius» modeļos

Apollo
0 komentāru

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.», kuras reputāciju patlaban iedragā nedienas ar gāzes pedāļu tehniskajām problēmām, trešdien paziņoja, ka saņēmusi vairākus desmitus sūdzību Ziemeļamerikā un Japānā par bremžu defektiem hibrīdautomašīnas «Prius» modeļos.

«Toyota» saņēmis sūdzības par bremžu problēmām «Prius» modeļos

Foto: AP/«Scanpix»

«Kopš pērnā gada nogales mēs esam saņēmuši desmitiem sūdzību no automašīnu tirgotājiem Japānā un Ziemeļamerikā,» norādīja kompānijas preses pārstāve Mieko Ivasaki.

Autoražotājs patlaban izmeklē šo situāciju, kas skārusi arī jaunos «Prius» modeļus, kuri tirgū nonākuši tikai pagājušajā gadā, viņa piebilda.

Japānas Transporta ministrija pavēstīja, ka divu mēnešu laikā līdz janvārim saņēmusi vismaz 13 sūdzības par problēmām «Prius» bremžu sistēmā.

Savukārt kāds «Prius» īpašnieks sūdzējies, ka viņa automašīnas bremzes nav nostrādājušas pērnā gada jūlijā, tādējādi izraisot avāriju, kurā vieglus ievainojumus guvuši divi cilvēki.

«Vairums sūdzību tika saņemts īsā laika periodā. Mēs izmeklējam šos gadījumus, lai noteiktu, kādus pasākumus ministrijai vajadzētu īstenot,» sacīja amatpersona, neizslēdzot iespēju, ka arī «Prius» automašīnas varētu tikt atsauktas.

Tajā pat laikā Japānas mediji ziņo, ka ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde saņēmusi vairāk nekā 100 sūdzības par jaunā «Prius» bremžu sistēmu.

«Toyota» akciju vērtība trešdien samazinājās par 5,7%, investoriem satraukti reaģējot uz ziņām par «Prius» problēmām un jaunākajiem datiem, ka kompānijas automašīnu realizācijas apjoms ASV janvārī piedzīvojis ievērojamu kritumu.

«Hibrīdautomašīnas ir gandrīz vienīgie automobiļi, kuru pārdošanas rādītāji Japānā un ASV šobrīd ir labi. Ja «Prius» būs nopietnas problēmas, tas spēcīgi ietekmēs «Toyota» darbības rezultātus,» uzsvēra «Mizuno Credit Advisory» analītiķi.

No 2004.gada līdz 2009.gadam ražotie «Prius» modeļi ir to automašīnu vidū, kuras pērnā gada nogalē «Toyota» atsauca, jo pastāvēja risks, ka kārtīgi nenostiprināta grīdas paklājiņa dēļ var ieķerties gāzes pedālis.

Tāpat kompānija visā pasaulē atsaukusi gandrīz astoņu miljonus automašīnu, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem.

Japānas uzņēmums atsauktajās automašīnās salabos gāzes pedāļus, kuri, tiem nolietojoties, dažos gadījumos mēdz iesprūst daļēji nospiestā stāvoklī.

«Toyota» otrdien arī saņēma transporta ministra Reja Lahuda kritiku, kurš pavēstīja, ka kompānija īstenojusi apjomīgo automašīnu atsaukšanu tikai pēc ASV valdības izdarītā spiediena.

«Kopš pirmo reizi radās bažas par iespējamiem drošības defektiem, mēs esam mudinājuši «Toyota» īstenot pasākumus patērētāju aizsardzībai. Lai arī «Toyota» šobrīd veic atbildīgus pasākumus, kompānijai diemžēl tas prasīja ievērojamus pūliņus,» sacīja Lahuds.

Ministrija arī apsver iespēju autoražotājam piemērot naudassodu.

Tajā pat laikā ASV informācijas tehnoloģiju kompānijas «Apple Inc.» līdzdibinātājs Stīvs Vozniaks uzskata, ka «Toyota» gāzes pedāļu problēmas varētu būt saistītas ar programmatūru, jo viņa «Prius» palielinājis ātrumu, atrodoties kruīza kontroles režīmā.

«Tā kā mana kāja nemaz nepieskārās pedālim, problēma nevar būt saistīta ar gāzes pedāļu iesprūšanu. Tajā varētu būt vainojama programmatūras kļūda,» otrdien pavēstīja Vozniaks.

«Toyota» pirmdien paziņoja, ka šajā nedēļā sāks novērst tehniskās problēmas ar gāzes pedāļiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

19.08.2017
Ienākt apollo.lv