Trešās paaudzes «Škoda Octavia» gatava iekarot Latvijas tirgu Attēlu galerija

Apollo
18 komentāri

Latvijā uzsākta visu laiku pārdotākā «Škoda» modeļa – «Octavia» - trešās paaudzes tirdzniecība. Jaunais auto vairāk kā jebkad ir nostājies pats savā tirgus nišā, kas nosaka jaunus standartus kompaktklasē.

Trešās paaudzes «Octavia» dizains ir veidots, izmantojot jaunākās «Škoda» dizaina līnijas, kas piešķīrušas jaunajam auto dinamisku un tajā pašā laikā elegantu izskatu. Automašīnas priekšpuse veidota, izmantojot horizontālus akcentus, savukārt sāni ieguvuši daudz dinamiskāku dizainu, pateicoties garākai riteņu bāzei, īsākām riteņu pārkarēm, kā arī vairāk uz aizmuguri aizvirzītam aizmugurējam jumta balstam, kas ļāvis iegūt kupejām raksturīgu jumta līniju.

Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunā «Octavia» ir par 4,5 cm platāka un par deviņiem cm garāka - tā ir ietilpīgāka kā jebkurš cits kompaktklases automobilis - ar to šajā ziņā spēj konkurēt tikai vidējās klases automobiļi, kas savukārt nespēj konkurēt ar cenu.

Viens no «Škoda» inženieru galvenajiem uzdevumiem, izstrādājot trešās paaudzes «Octavia», bija padarīt to par lieliski vadāmu un komfortablu automobili. Rezultāts ir sasniegts - jaunā «Octavia» balstiekārta ir izstrādāta tā, ka tā sniedz lielisku līdzsvaru starp komforta un drošības prasībām. Lai to sasniegtu, inženieri ir radījuši pat divu veidu aizmugurējās piekares, kas tiek uzstādītas atkarībā no izvēlētā dzinēja tipa. Ne tikai jaunā balstiekārta, bet arī pilnīgi jaunā virsbūve, kurā izmantoti daudz vieglāki un izturīgāki materiāli, kā arī jaunākās paaudzes dzinēji ir ļāvuši trešās paaudzes «Octavia» padarīt ievērojami vieglāku, ekonomiskāku un daudz drošāku.

Trešās paaudzes «Octavia» drošumu apstiprina «Euro NCAP» piecu zvaigžņu vērtējums. Īpašas uzslavas automobilis saņēma par drošības sistēmām, kas parasti tiek uzstādītas augstākas klases automobiļos - to vidū ir priekšējais asistents ar avārijas bremzēšanas funkciju, joslu asistents, pasažieru aizsardzības sistēma, vadītāja aktivitātes asistents un multi sadursmju bremžu sistēma, kas aptur automobili, lai tas neripotu pēc sadursmes.

Trešās paaudzes «Octavia» automašīnas tiek komplektētas ar jaunākās paaudzes benzīna un dīzeļdzinējiem, kas ir līdz pat 19% ekonomiskāki. Sākotnēji Latvijā jaunā «Octavia» būs pieejama ar četriem benzīna tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējiem, kuru jauda ir, sākot no 86 zirgspēkiem (1,2 TSI) un beidzot ar 180 zirgspēkiem (1,8 TSI). Jaudīgākais dzinējs Latvijā būs pieejams maijā. Dīzeļdzinēju gammā šobrīd ir atrodami divi dzinēji - 1,6 litru, 105 zirgspēku un 2,0 litru, 150 zirgspēku TDI turbodīzeļi, taču jau šī gada vasarā tiem pievienosies papildus 1,6 TDI versijas.

«Octavia», atkarībā no izvēlētā dzinēja jaudas, tiek komplektētas ar piecu vai sešu pārnesumu manuālajām, kā arī sešu vai septiņu pakāpju DSG automātiskajām pārnesumkārbām. Automātiskā pārnesumkārba šobrīd nav pieejama vienīgi 1,2 TSI dzinējiem. Visi dzinēji, izņemot mazjaudīgāko 1,2 TSI versiju, ir aprīkoti ar «Green tec» tehnoloģiju, kurā iekļauta «Start/Stop» un bremžu spēka enerģijas reģeneratīvā sistēma.

Tas, kā arī samazinātais automašīnas svars, ļauj trešās paaudzes «Octavia» lepoties ar ievērības cienīgiem degvielas ekonomijas rādītājiem - ekonomiskākais no dzinējiem - 1,6 TDI - kombinētajā ciklā uz 100 km patērē vien 3,8 litrus dīzeļdegvielas. Arī jaudīgākā dzinēja degvielas patēriņš ļauj lepoties - 1,8 TSI dzinējs ar manuālo pārnesumkārbu kombinētajā ciklā patērē 6,1 litru, bet ar DSG automātu - 5,7 litrus degvielas uz 100 km. 

Drīzumā trešās paaudzes modeļu saimi papildinās nevien universāla modifikācija, kas pirmizrādi piedzīvoja Ženēvas motoršovā, bet arī sportiskākā modifikācija – «Octavia RS». Modeļa sākuma cena noteikta 13 390 eiro ar PVN.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

22.11.2017
Ienākt apollo.lv