TV veiksmes spēlēs pērn iedzīvotāji iztērējuši 1,5 miljonus latu

Apollo
0 komentāru

Zvanot uz TV veiksmes spēlēm, Latvijas iedzīvotāji pērn tērējuši 1,5 miljonus latu, trešdien vēsta laikraksts «Latvijas Avīze».

Veiksmes spēlēm izlietotā summa esot līdzvērtīga gandrīz 10 000 vidējām mēneša pensijām. Laimestos izmaksāts 574 941 lats.

Laikā, kad ik mēnesi slēdz vairākus desmitus azartspēļu zāļu un nozari kopumā 2008. gadā piemeklējis kritums, uzplaukumu piedzīvo gan «Latvijas loto» rīkotās izlozes ar 38% apgrozījuma pieaugumu, gan veiksmes spēles pa tālruni, kuru apgrozījums audzis 2,3 reizes, ziņo laikraksts.

«Latvijas Avīze» norāda, ka jaunajā tirgus situācijā pārkārtojies arī nacionālā azartspēļu biznesa pamatlicējs Jānis Dāvis, kas pērn pārdevis savu dibināto «Admirāļu klubu». Kā liecina «Lursoft» dati, tagad viņš iesaistījies SIA «Zelta drudzis». Šim uzņēmumam patlaban vienīgajam Latvijā pieder licence veiksmes spēļu organizēšanai pa tālruni, un šobrīd tā kontā ir jau trīs spēles: «Zelta drudzis» un «Lielais jautājums», kas skatāmi Latvijas Neatkarīgajā televīzijā (LNT); no šā mēneša skatāma arī Latvijas krievu auditorijai paredzētā «Bagātību sala» kanālā TV5.

SIA «Zelta drudzis» pērn nodokļos valstij samaksājis 500 000 latu. Uzņēmuma līdzīpašniece Ilze Zosule uzskata, ka azartspēļu biznesa sociālās atbildības aspekts tiek līdzsvarots ar paaugstināto nodokļu slogu un dažādiem ierobežojumiem. «Ja kāds uzskata, ka azartspēļu nozare ir kaut kādā veidā neētiska, tad es varu pateikt, ka, piemēram, medikamentu tirdzniecība ir neētiska, jo zāļu lieltirgotavas ir ieinteresētas, lai cilvēki vairāk slimotu un lietotu zāles,» viņa salīdzina. Zosule uzsver, ka spēlēs aizliegts piedalīties cilvēkiem, kas jaunāki par 18 gadiem, tāpat ekrānā redzams brīdinājums par iespēju kļūt atkarīgam, visiem laimētājiem esot arī jāaizpilda anketa (skat. uzziņu) ar jautājumiem par iespējamu atkarību.

«TNS Latvia» veiktie televīzijas auditorijas pētījumi apliecina, ka vairāk nekā puse «Zelta drudža» skatītāju ir vecāki par 55 gadiem. «Zelta drudzis» LNT kanālā šā gada februārī piesaistījis 133 500 skatītāju: 36,4% vīriešu, 63,6% sieviešu. 53,6% skatītāju ir vecumā no 55 līdz 99 gadiem, 24,2% skatītāju ir vecumā no 35 līdz 54 gadiem.

52,8% raidījuma skatītāju ir vidējā izglītība, 20,8% — pamatizglītība, 19,6% — augstākā izglītība. 39,6% skatītāju ir pensionāri.

Saskaņā ar «Lursoft» datiem SIA «Zelta drudzis» īpašnieki ir uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Graudumnieks, kam pieder 22,22% daļu, Ilze Zosule — 44,45% daļu, Dāvis — 33,33% daļu.

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas dati liecina, ka kopējais azartspēļu un izložu apgrozījums 2008. gadā bija 162,953 miljoni latu. Apgrozījums samazinājies par 10,3% salīdzinājumā ar 2007. gadu.

Apgrozījums no izlozēm pērn bija 8,049 miljoni latu, apgrozījums no azartspēlēm — 154,904 miljoni latu, no azartspēļu automātiem — 126,677 miljoni latu, spēļu galdiem — 12,287 miljoni latu, bingo zālēm — 1,255 miljoni latu, totalizatoriem — 10,168 miljoni latu, spēlēm pa tālruni — 1,517 miljoni latu.

Nozares kopējā rentabilitāte 2008. gadā paredzama tikai 2,9% procenti un kopējā azartspēļu uzņēmumu peļņa veido 5,018 miljonus latu, piedzīvojot strauju kritumu salīdzinājumā ar 2007. gadu, kad tā bija 30,3 miljoni latu.

Valstī kopumā reģistrēti 20 uzņēmumi, kas sniedz azartspēļu un izložu pakalpojumus.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

20.10.2017
Ienākt apollo.lv