Uzņēmēji vairāk koncentrējas uz klientu apkalpošanu

Apollo
0 komentāru

SEB bankas un SIA «Data Serviss» veiktais pētījums, kas tiek izmantots «SEB Biznesa vides apskata» veidošanā, atklāj šādu kopsakarību: ja šogad uzņēmēji mazāk uzmanības pievērš tirgus izpētei, tad klientu apkalpošanas kvalitātes jautājums uzņēmuma ikdienā ir kļuvis aktuālāks.

Uzņēmēji vairāk koncentrējas uz klientu apkalpošanu

Foto: Ieva Čīka/LETA

Septembrī pieaudzis to uzņēmēju skaits, kuri uzskata, ka klientu apkalpošana ir uzlabojusies vai nav mainījusies — to atzīst 85% respondentu. Šā gada pavasarī par apkalpošanas kvalitātes nemainīgu līmeni vai par tās uzlabojumiem bija pārliecināti 69% Latvijas uzņēmēju.

SIA «Stendera ziepju fabrika» mazumtirdzniecības veikalu tīkla vadītājs Jānis Strazdiņš: «Jā, esam novērojuši, ka apkalpošanas kvalitāte gan «Stendera» veikalos, gan pārējos tirgotāju veikalos uzlabojas. Kā prioritāte tiek izvirzīta pircēju vēlmju izzināšana, un tiem attiecīgi tiek veidoti dažādi kompleksi piedāvājumi, lai pircējs veikalu atstātu ar vairākām precēm iepirkumu maisiņā. Apkalpojošais personāls kļūst izglītotāks, komunikablāks, laipnāks — tiek vairāk domāts par to, lai pircējs veikalā justos komfortabli, kā gaidīts un īpašs viesis. Arī pircējs kļuvis prasīgāks — viņam ir svarīgi zināt, ko tieši viņš pērk, un izvērtēt, vai pirkums ir adekvāts pircēja vajadzībām un iztērētajai naudas summai.»  

«SEB Biznesa vides apskats» uzrāda, ka otra aktuālākā tēma (pēc jautājuma par nodokļu samaksu), kas pašlaik visvairāk uztrauc uzņēmējus, ir rūpes par jaunu noieta tirgu esamību — šī joma rūp 46% uzņēmēju. Tajā pašā laikā palielinājies to uzņēmēju skaits, kuri, salīdzinot ar pagājušo gadu, jautājumam par jaunu tirgu izzināšanu velta mazāk laika: salīdzinājumā ar 2008. gadu šogad septembrī 15% uzņēmēju ir samazinājuši savas aktivitātes pircēju meklēšanā un jaunu tirgu izpētē. 2009. gada aprīlī šādu uzņēmēju īpatsvars bija tikai 4%.

Arī orientēšanas uz eksportu Latvijas uzņēmēju vidū nav krasi izteikta: 67% aptaujāto atzīst, ka tuvākā pusgada laikā neplāno apgūt jaunus eksporta tirgus. Iniciatīvu šajā jomā gatavi uzņemties aptuveni katrs ceturtais jeb 27% uzņēmumu vadītāju un īpašnieku.  

SIA «Stendera ziepju fabrika» finanšu direktors Rolands Pupkevičs norāda: «Tam, ka daļa uzņēmēju samazina savas aktivitātes jaunu eksporta tirgu meklēšanā, varētu būt vairāki iemesli: vispārējais tirgū valdošais pesimisms; ekonomiskās aktivitātes samazināšanās eksporta tirgos un attiecīgi uzņēmēju neticība iekarot jaunas pozīcijas krītošā tirgū; uzņēmēju aizņemtība, risinot esošās problēmas vietējā tirgū; finansiālie aspekti (uzņēmuma rīcībā var nebūt nepieciešamie finanšu līdzekļi, lai iekarotu jaunus eksporta tirgus). Taču mūsu pašu pieredze rāda, ka arī šādos tirgus apstākļos iespējams sekmīgi attīstīties. Mēs šogad esam noslēguši septiņus jaunus līgumus ar franšīzes partneriem par mūsu produkcijas izplatīšanu Austrijā, Dānijā, Slovēnijā, Horvātijā, Saūda Arābijā, Grieķijā un Kolumbijā. Tas būs ļoti nozīmīgs pamats sekmīgai uzņēmuma attīstībai nākamajā gadā.»

«Ekonomikas ministrija izprot uzņēmēju ierobežotās iespējas šobrīd veltīt būtiskus resursus jaunu tirgu izpētē un apgūšanā, tāpēc aicina aktīvāk izmantot valsts piedāvāto atbalstu jaunu eksporta tirgu apgūšanai un eksporta apjomu kāpināšanai. Turpmāk Latvijas ekonomiskās izaugsmes dzinējspēks vairs nebūs apjomīgās finanšu investīcijas, kā tas notika iepriekšējos gados, tādējādi stimulējot iekšējo patēriņu, bet gan ekonomikas konkurētspējas pieaugums atvērtos preču un pakalpojumu tirgos,» pauž Ekonomikas ministrijas  Uzņēmējdarbības un eksporta nodaļas vadītāja Ilze Beināre.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv