Vecāku visbiežāk uzdotie jautājumi par bērnu nometnēm

Apollo
0 komentāru

* Vai  pedagogiem un nometnes rīkotājiem ir pieredze nometņu darbā?

Vecākiem ir tiesības to jautāt, bet personāla pieredze nebūt nav izšķirošais labas nometnes kritērijs.

* Kā tiks sniegta medicīniskā palīdzība negadījumos?

Nometnes organizētājam jānodrošina iespēja gan darbiniekiem, gan nometnes dalībniekiem izsaukt operatīvos dienestus (t. sk. ātro neatliekamo medicīnisko palīdzību). Nometnes organizatoram jābūt noslēgtam sadarbības līgumam/vienošanās ar vietējo ārstu, medicīnas iestādi par konkrētās nometnes dalībnieku/personāla primārās un sekundārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. Nometnes vadītājam jāizskaidro vecākiem, kā izpaužas šis sadarbības līgums, cik operatīvi tiek koordinēta pirmās palīdzības sniegšana.

* Vai ir nepieciešama kāda licence, apliecība nometnes darbiniekiem?

Nometnes organizētājam jābūt reģistrācijas apliecībai (pašvaldību institūcijas, juridiskas, fiziskas personas, kas savu darbību reģistrējušas Komerclikuma un likuma «Par uzņēmējdarbību» noteiktajā kārtībā).

Nometnes vadītājam jābūt IZM VJIC izsniegtai nometņu vadītāju apliecībai.

Nometnes audzinātājiem, darbnīcu, aktivitāšu vadītājiem nav noteikti jābūt pedagogam ar izglītību. Visbiežāk tie ir entuziasti, radošo profesiju pārstāvji, bērnu mīļi. Nometnes vadītājs veido komandu, kura strādās un darbosies nometnē, viņš ir arī atbildīgs par komandas darbu, profesionalitāti.

* Vai nodarbību telpas, darbnīcas, guļvietas vecāki pirms nometnes var apskatīt?

Noteikti var, ja ir iespēja! Arī vecākam jājūtas drošam par vietu, kur bērni nodarbosies un dzīvos ilgāku laika periodu.

* Vai var uzzināt, ar kādiem nometnes dalībniekiem, kāda vecuma, kādu interešu būs kopā mans bērns?

Pirms nometnes vadītājs/organizators organizē vecāku kopā sanākšanu, kurā informē par dienu plānu visās nometnes dienās, par iekšējās kārtības noteikumiem, par bērnu darba grupu sadalījumu, guļvietām un izsniedz informācijas lapu, kurā uzskaitīti bērnam līdzi vajadzīgie materiāli, mantas. Lietderīgi iepazīties ar citu nometnes dalībnieku vecākiem, apmainīties ar tālruņu numuriem.

*  Kādi būs gulētiešanas rituāli (mazākajiem bērniem)?

Katrā nometnē tie ir atšķirīgi, bet katras nometnes vadītājs labprāt atbildēs par konkrētās nometnes iecerēm, rituāliem. Arī pusaudži labprāt klausās vakara pasakas!!!

*  Kāpēc nevar zvanīt jebkurā diennakts laikā savam bērnam?

Vecāki, respektējiet, lūdzu, nometnes iekšējās kārtības noteikumus un zvaniet sarunām atvēlētajā laikā, citādi tiek traucēts nodarbību ritms, intensitāte.

* Kas kontrolē ēdiena kvalitāti nometnē? Kas uzrauga produktu svaigumu?

Par ēdiena kvalitāti un nekaitīgumu atbildīgs ir pakalpojuma sniedzējs — sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums, ar kuru nometnes organizators ir noslēdzis līgumu, vai arī par ēdienu gatavošanu atbildīgās personas nometnē. Ēdiena kvalitātes kontrole nometnē notiek vairākos līmeņos:

1) paškontrole — par ēdienu sagatavošanu un pasniegšanu atbildīgajai personai jāveic paškontrole jeb tā saucamā «iekšējā kontrole», kontrolējot ēdienu gatavošanas tehnoloģiskos procesus (temperatūras, laika kontrole) un veicot izejvielu  un gatavo ēdienu garšas, smaržas, konsistences, ārējā izskata novērtēšanu jeb tā saucamo pārtikas produktu un gatavo ēdienu organoleptisko novērtēšanu;

2) nometnes vadības līmenī — ēdienu kvalitātes novērtēšanā būtu jāiesaistās nometnes vadītājam vai viņa pilnvarotajai personai. Nometnes vadītājam vajadzētu novērtēt, vai ēdienus gatavo saskaņā ar iepriekš sastādīto ēdienkarti, vai ēdienu garša, smarža, konsistence, ārējais izskats un pasniegšanas temperatūra atbilst vispārpieņemtām normām, vai tiek ievērots porciju iznākums atbilstoši ēdienkartei, vai ēdiens atbilst veselīga uztura pamatprincipiem, bērnu vecumam, fiziskajai slodzei un citiem būtiskiem faktoriem, kas izriet no nometnes specifikas. Ieteicams pievērst uzmanību arī faktam, vai bērniem garšo nometnē pasniegtais ēdiens un nepieciešamības gadījumā veikt korekcijas ēdienkartē ēdienu gatavošanas organizācijā.

3) valsts uzraudzības līmenī — valsts uzraudzību un kontroli par ēdienu gatavošanu bērnu nometnē veic Pārtikas un veterinārais dienests (PVD).

* Vai ēdināšanas uzņēmumam jābūt reģistrētam?

PVD ir izveidota pārtikas uzņēmumu datu bāze un PVD mājas lapā www.pvd.gov.lv, meklējot PVD uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā, iespējams pārbaudīt, vai sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums ir reģistrējies.

* Ja bērns nometnē saindējas, kur sūdzēties, kur ziņot?

Ja ir aizdomas, ka bērns saslimis, lietojot uzturā nometnē gatavotos ēdienus, bērna vecāki šo informāciju var paziņot PVD rakstveidā vai arī pa telefonu  — rakstveidā sūdzība jāiesniedz PVD teritoriālajā pārvaldē (pēc nometnes atrašanās vietas) vai dienesta centrālajā aparātā (Rīgā, Republikas laukumā 2); telefoniski iespējams sazināties ar PVD teritoriālo pārvalžu vai centrālā aparāta speciālistiem, kā arī iespējams piezvanīt uz PVD diennakts uzticības tālruni 7027402. PVD teritoriālo pārvalžu adreses un telefona numuri, kā arī centrālā aparāta atbildīgo speciālistu telefona numuri ir atrodami PVD mājas lapā: www.pvd.gov.lv.

* Vai nometnes tiek kontrolētas, un kas to veic?

Nometni atbilstoši likumdošanai kontrolē VUGD, PVD un Valsts sanitārā inspekcija. Arī bērnu tiesību aizsardzības inspektors/speciālists, vietējās pašvaldības bāriņtiesas/pagasttiesas pārstāvis, iecirkņa inspektors var pārbaudīt nometni. Nometne ir uzņēmums, kas veic uzņēmējdarbību un Latvijas Republikas likumdošanā noteiktajā kārtībā Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir tiesīgs pārbaudīt nometni.

* Kurā vietā ir atrodama informācija par šīm oficiālo atļauju saņēmušajām nometnēm?

Nometne jāreģistrē pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā tā darbosies, tātad informācijai jābūt pašvaldībā, kā arī VJIC mājas lapā www.vjic.lv līdz 2. jūnijam būs apkopota informācija par pašvaldībās reģistrētajām nometnēm.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Jaunākais no izklaides

Vairāk

Valūtu kursi

21.10.2017
Ienākt apollo.lv