Vecrīgā operatīvajam transportam ērtāka bija caurlaižu sistēma

Apollo
0 komentāru

Vecrīgā operatīvajam transportam daudz ērtāka bija caurlaižu sistēma, uzskata Rīgas domes Satiksmes departaments.

Pie esošās situācijas vecpilsētā departaments vaino Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju, kuras lēmuma nepagarināt Vecrīgai īpaša režīma zonas statusu dēļ Rīgas pašvaldībai caurlaižu sistēma bija jāatceļ un jāievieš citi ierobežojumi.

Taču, tāpat kā bija pirms caurlaižu sistēmas atcelšanas, arī šobrīd uzstādītās ceļa zīmes atļauj operatīvajam transportam piekļūt ēkām arī pa gājēju un velosipēdu ielām. Operatīvā transporta satiksmi pa gājēju un velosipēdu ielām nosaka Ceļu satiksmes noteikumi, norāda departamenta speciālisti.

Satiksmes departaments uzskata, ka automātiskie norobežojumi, līdzīgi kā tie ir Viļņā, gan operatīvajam transportam, gan no estētiskā viedokļa būtu daudz piemērotāks risinājums Vecrīgā nekā pašreizējie iebetonētie stabiņi, kas reizē nodrošinātu arī Vecrīgas atslogošanu no tranzīta satiksmes.

«Taču šobrīd, kad vēl nav skaidrības par pašvaldības šā gada budžetu un visām jomām, tostarp satiksmei, finansējums tiek ievērojami samazināts, jautājumu par jaunu automātisko norobežojumu sistēmu izbūvi izskatīt ir pāragri,» aģentūrai LETA skaidroja departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Vecrīgā kopš jaunā gada ieviestā satiksmes kustības sistēma ne tikai radījusi pamatīgu haosu, bet arī apdraud drošības situāciju, novēroja aģentūra LETA.

Autotransporta plūsmā Vecrīgā, aizsākoties gada pirmajai darba nedēļai, valda liels apjukums. Autovadītāji, pabraucot garām likvidētajiem caurlaižu punktiem, jau pēc pārdesmit metriem atduras pret ceļazīmi «Gājēju zona», pie katras no kurām dežūrē pašvaldības policijas ekipāža, vai arī pret šķērsām ielai ieraktajiem stabiņiem un ir spiesti griezt auto riņķī un meklēt citu ceļu, lai nokļūtu līdz iecerētajam mērķim.

Un šādi steidzama izsaukuma gadījumā nāktos rīkoties arī operatīvo dienestu transportlīdzekļiem, intervijā TV24/"LETA Video» norādīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) priekšnieks Ainars Pencis.

Pencis kategoriski kritizēja jauno satiksmes kustības kārtību vecpilsētā, jo Vecrīga ir paaugstinātas ugunsbīstamības objekts un uz katru ugunsgrēku vecpilsētā vienmēr tiek nosūtīts daudz ugunsdzēsības tehnikas, kurai jau tā ir grūti izlīkumot pa Vecrīgas šaurajām ieliņām.

«Vecrīga mums ir paaugstinātas bīstamības objekts, un, kā ir izsaukums par ugunsgrēku Vecrīgā, tā automātiski tiek nosūtītas vairākas struktūrvienības, norādot adresi. Bet, ja šīs struktūrvienības tagad ierodoties atdursies pret sētu, tad viņām būs jābrauc uz riņķi, un pilsētas centrā sastrēgumstundās, paši zināt, cik «viegli» tas ir izdarāms - apbraukt apkārt Vecrīgai un iebraukt no otras puses,» sacīja Pencis.

«Līdz ar to palielinās ierašanās laiki, līdz ar to var būt neprognozējamas sekas. Tāpēc, ja mums būs tādi gadījumi, kad mēs redzēsim, ka ugunsgrēka sekas ir tieši atkarīgas no tā, ka mūsu struktūrvienības nevarēja ierasties, mēs griezīsimies ar iesniegumiem prokuratūrā, lai izmeklē tās lietas - kurš tad nu bija tas, kurš izgudroja šādus te pasākumus. Es pat nezinu, kā lai viņus nosauc, bet ne jau nu par drošības [pasākumiem], ka vienkārši ielai vidū sarok stabus,» sašutumu pauda VUGD priekšnieks.

Rīgas mēra pienākumu izpildītājs vicemērs Almers Ludviks (LPP/LC) atzina, ka pirmajās darba dienās pēc iebraukšanas barjeru demontāžas Vecrīgā valdīja diezgan liels apjukums.

Ludviks norādīja, ka autovadītājiem pārvietošanās grūtības sagādājot gan jaunās gājēju ielas, gan norobežojošie stabiņi. «Automašīnu Vecrīgā ir diezgan daudz, kustība liela, diezgan daudz arī stāvošu automašīnu,» sacīja vicemērs.

Ludviks pieļāva, ka varētu paiet aptuveni mēnesis, kamēr autovadītāji pieradīs pie jaunās sistēmas.

Tāpat vicemērs ierosināja, ka labākai operatīvā transporta kustības nodrošināšanai vecpilsētā vajadzētu ieviest nolaižamus stabiņus.

LETA jau ziņoja, ka no 1.janvāra Rīgas pašvaldība vairs nav tiesīga regulēt automašīnu iebraukšanu Vecrīgā un noteikt iebraukšanas maksu, tādēļ vecpilsētā automašīnas var iebraukt bez ierobežojumiem.

Lai saglabātu gājēju priekšrocības un nepieļautu tranzīta satiksmi vecpilsētā, Vecrīgā ieviestas jaunas gājēju un velosipēdu ielas. Vecrīgai saglabāts dzīvojamās zonas statuss, tāpat ielas papildus norobežotas ar stabiņiem.

Saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem gājējiem un velosipēdistiem arī turpmāk visā Vecrīgas teritorijā ir priekšroka, savukārt automašīnu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 20 kilometrus stundā.

Gājēju un velosipēdistu ielu skaits palielināts līdz 35 ielām un to posmiem. Tikai gājēju un velosipēdu satiksmei atvēlēts Doma laukums.

Izstrādāta satiksmes shēma, lai novērstu tranzītu, - Vecrīga sadalīta četrās zonās, un transportlīdzeklis var iebraukt un izbraukt no katra sektora tikai vienā vietā. Starp sektoriem satiksme ir slēgta.

Iebraukšanai un izbraukšanai no Vecrīgas autovadītāji var izmantot Poļu gāti, Grēcinieku ielu, Audēju ielu un Smilšu ielu.

Nākamo mēnešu laikā Vecrīgā plānots ieviest maksas autostāvvietas, kurās pirmā stunda maksātu piecus latus, bet katra nākamā - astoņus latus.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv