Video: Cilvēki ar lieko svaru nenovērtē kaloriju nozīmi Video

Apollo
0 komentāru

«Cilvēki, kuri neinteresējas par apēsto produktu kaloritāti un saka, ka zināt visu produktu enerģētisko vērtību nav iespējams un tāpēc to darīt ir bezjēdzīgi, nav ieinteresēti sava svara samazināšanā», portālam «dieta.lv» pavēstīja Sabiedrības Veselības Institūta vadītājs Vilnis Baltiņš.

«Ja cilvēkam ir liekā svara problēmas un tas viņu satrauc, tad ir absolūti nepieciešams iemācīties novērtēt apēsto produktu kaloritāti», apgalvo Vilnis Baltiņš un piebilst, «Tas ir nepieciešams jo pašos pamatos liekais svars rodas no pārāk liela enerģijas pārpalikuma, kurš ir uzņemts ar pārtiku un nav iztērēts fiziskā darbībā. Šajā gadījumā ar fizisko darbību nevajag iedomāties tikai sportu. Kalorijas jeb enerģija mums ir nepieciešamas visu laiku. To vajag, lai mēs varētu strādāt, runāt, domāt un mīlēt. Tā vajadzīgas pat miegā, lai nodrošinātu ķermeņa temperatūru, elpošanu un asinsriti.

«Sākotnēji apgalvojums, ka visu produktu kaloritāti atcerēties nav iespējams liekas ticams, jo produktu taču ir neiedomājams skaits. Taču painteresējoties dziļāk izrādās, ka nav nemaz tik sarežģīti, jo lielākajam vairumam ēdienkarte ir diezgan vienveidīga», stāsta Baltiņs un turpina, «Cilvēka ikdienas ēdienkartē parasti nav vairāk par 15 - 20 pamata produktiem, kuri retu reizi tiek papildināti ar kādu izņēmumu, kas parasti notiek viesībās vai ceļojumos, taču ikdienā cilvēki parasti ieturas vienās un tajās pašās vietās un izvēlās vienus un tos pašus ēdienus. Pilnīgi pietiks ja atcerēsieties 15 pamata produktu aptuveno kaloritāti, kas nemaz nav tik sarežģīti».

«Ja vēl ņemsiet vērā to, ka pagatavošanas veids produktu var padarīt gan kalorijām bagātāku, gan no tām atbrīvot un to, ka parasti visi jauktie, nesaprotamie un nezināmie produkti ir ļoti bagāti ar kalorijām, tad dzīve būs pavisam vienkārša», piebilst Vilnis Baltiņš.

«Pirmais solis uz veselības stāvokļa uzlabošanu ir painteresēties par savas ēdienkartes populārāko produktu kaloritāti. Un tad jau varēsiet izlemt kā rīkoties: salātiem pievienot majonēzi vai krējumu, izvēlēties frī vai vārītus kartupeļus, dzert lielo vai mazo kolas glāzi, ēst tvaicētu vai nenosakāmā eļļā peldinātu un miltos apviļātu gaļu», skaidro Baltiņš.

Lai cilvēkiem labāk izskaidrotu šo problēmu, Sabiedrības Veselības Institūts animācijas seriāla ietvaros ir izveidojis filmiņu veltītu konkrētajai tēmai. Sēriju varat noskatīties interneta vietnē «dietillustrated.com», nobeigumā pastāstīja Vilnis Baltiņš.

Īsfilmiņa par kalorijām:

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Receptes

Vairāk

eKlase

Apollo E-veikali

31

2014. gada 31. augusts

Vārda dienas

Aigars, VilmaAigvars, Saksija, Valisa, Valita, Vallida, Valma, Labite

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Skaidrs
Rīga pašreiz +13 ℃
Skaidrs

Vējš: 3 m/s

Saule lec: 06:24
Saule riet: 20:23
Dienas ilgums: 13:59

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

31.08.2014
Ienākt apollo.lv