Visaktīvāk pirms referenduma reklamējusies «Vienotība» un Lembergs

Apollo
0 komentāru

Laikā pirms referenduma par Saeimas atlaišanu, kas ir uz priekšvēlēšanu tēriņiem neattiecināms, visaktīvāk reklamējusies partiju apvienība «Vienotība» un Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) virzītais premjera amata kandidāts Aivars Lembergs («Latvijai un Ventspilij»), liecina sabiedriskā politikas centra «Providus» apkopotie 11.Saeimas priekšvēlēšanu perioda pirmie mediju monitoringa rezultāti.

Visaktīvāk pirms referenduma reklamējusies «Vienotība» un Lembergs

Foto: Ieva Čīka/LETA

Kā aģentūru LETA informēja «Providus» pētniece Iveta Kažoka, vairāki politiskie spēki un politiķi laiku pirms referenduma izmantojuši savu politisko reklāmu izvietošanai plašsaziņas līdzekļos. No politiskajiem spēkiem reklāmu izvietošanā dominēja partiju apvienība «Vienotība», kas uz priekšvēlēšanu tēriņiem neattiecināmajā laikā reklamējusies tikai nedaudz mazāk nekā 2010.gada vēlēšanu kampaņas laikā kopā. Laikā līdz 24.jūlijam, kad sākās oficiālais priekšvēlēšanu kampaņas periods, «Vienotība», reklamējoties desmit medijos, ir iztērējusi aptuveni 150 830 latus.

No politiķiem neapstrīdams līderis ir ZZS virzītais premjera amata kandidāts Lembergs, kura individuālās reklāmas televīzijas kanālā LNT izmaksājušas aptuveni 41 000 latu.

«Visu Latvijai!»-TB/LNNK un biedrības «Sargi valodu un Latviju» tēriņi bijuši 20 232 lati, «Par prezidentālu republiku» - 7757 lati, Ģirta Valda Kristovska (V) - 1489 lati, ZZS - 1035 lati, Eiropas Parlamenta deputātu Krišjāņa Kariņa (V) - 3142 lati, Ineses Vaideres - 1743 lati, Ivara Godamaņa - 1521 lats.

«Līdzīgi kā 2010.gadā, arī šogad ir novērojama masīva Ventspils pašreklāmas kampaņa. No 1.jūnija līdz 20.augustam Ventspils dome un Ventspils Attīstības aģentūra ir izvietojušas divu stundu reklāmu kopapjomu nacionāla mēroga televīzijās. Kampaņas kopējās izmaksas varētu būt jau pārsniegušas 100 000 latu, turklāt uz tām netiek attiecināti īpašie politisko reklāmu izcenojumi. Līdzīgi kā 2010.gadā, tas varētu liecināt, ka pašvaldības institūciju budžets tiek tērēts ar nolūku netieši aģitēt par ZZS,» skaidroja Kažoka.

Portālā «www.politika.lv» līdz pat vēlēšanām būs pieejama regulāri atjaunota informācija par politiskās reklāmas izvietotājiem, partiju finansēm un centieniem apiet priekšvēlēšanu regulējumu.

Sabiedriskās politikas centrs «Providus» datus par izvietotajām politiskajām reklāmām saņem no SIA «TNS Latvija».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.08.2017
Ienākt apollo.lv