Visbiežāk avārijas bez OCTA izraisa Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajonā

Apollo
5 komentāri

Jau trešo gadu pēc kārtas neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto avāriju īpatsvara statistikas augšgalā dominē Latgales reģions, top trijniekā ierindojoties Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajonam, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika.

Visbiežāk avārijas bez OCTA izraisa Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajonā

Foto: zigurdszakis, CC BY-NC 2.0

LTAB apkopojis informāciju par vietām, kur visbiežāk tiek izraisīti negadījumi ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki nav apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību (OCTA). Kā liecina LTAB apkopotie dati par 2012.gadā izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem, Latvijā ir vairāki rajoni, kur neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto avāriju īpatsvars daudz reižu pārsniedz pārējā Latvijas teritorijā fiksēto ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Dati par notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem apkopoti, novadu datus apvienojot atbilstoši vēsturiskajam administratīvi teritoriālajam sadalījumam - rajonos.

Lai gan neapdrošinātu transportlīdzekļu īpatsvars šobrīd Latvijā nepārsniedz 2%, vēl joprojām Latvijā ir rajoni, kur neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju apmērs ir divas vai trīs reizes lielāks nekā vidēji citās Latvijas vietās. Ja 2011.gada top trijniekā ierindojās Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas rajoni, tad patlaban vadošās pozīcijas ieņem Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajoni. Tālu no vadošā trijnieka neatpaliek arī Talsu rajons, kur neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars ir gandrīz identisks kā Ludzas rajonā.

«Analizējot pēdējo trīs gadu statistiku, vērojams, ka nemainīgi vislielākais ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars, kuri izraisīti ar neapdrošinātiem transportlīdzekļiem, saglabājas Latgales reģionā. Situācija ir līdzīga jau vairākus gadus. Piemēram, Ludzas rajons jau divus gadus pēc kārtas dominē kā viena no bīstamākajām vietām Latvijas kartē. Savukārt līderpozīcijas ieņēmušais Rēzeknes rajons bīstamāko vietu vidū ierindojās gan 2010.gadā, gan 2009.gadā. Analizējot iegūtos datus, vērojams, ka rajonos izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars ir cieši saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti konkrētajās vietās, piemēram, ārpus pilsētām biežāk ceļu satiksmes negadījumi notiek tajās vietās, caur kurām iet lielas automaģistrāles. Taču vienlaikus jāatzīmē, ka vienu un to pašu rajonu parādīšanās tā saucamo bīstamo vietu vidū liecina par tendenciozitāti, kura nemainās no gada uz gadu,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste.

Arī šogad vērojama iepriekšējo gadu tendence, ka pilsētās neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars ir mazāks nekā novados. Savukārt Rīgā un Rīgas rajonā, kurā ir vērojama vislielākā transportlīdzekļu plūsma, kā arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, neapdrošināto spēkratu izraisīto avāriju īpatsvars nepārsniedz 1-2% robežu.

Saskaņā ar LTAB statistiku 2012.gadā kopā notikuši 328 ceļu satiksmes negadījumi, kuri izraisīti ar transportlīdzekļiem bez OCTA, un kopumā par šiem negadījumiem cietušie no Garantijas fonda saņēmuši zaudējumu atlīdzības gandrīz 220 000 latu apmērā. Tomēr, kā norāda Gribuste, autovadītāji vēl joprojām neapzinās tās sekas, kuras var rasties izraisot ceļu satiksmes negadījumu bez OCTA.

«Maldīgs ir uzskats, ka ceļu satiksmes negadījumu izraisījušam transportlīdzekļa īpašniekam vai vadītājam nebūs jāatbild par sekām. Ja ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču pēc tam zaudējuma summa regresa kārtībā tiks piedzīta no ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja. Dažreiz tie var būt pāris simti lati, taču tie var būt arī vairāki desmiti tūkstoši, kurus nākas atmaksāt dažreiz pat ļoti ilgstošā laika periodā,» informē Gribuste.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

20.11.2017
Ienākt apollo.lv