«Volvo Trucks» demonstrēs nākotnes transportlīdzekļus

Apollo
0 komentāru

No 21. līdz 25. septembrim Stokholmā notiekošajā ITS (inteliģento transporta sistēmu un pakalpojumu) kongresā «Volvo Trucks» demonstrēs vairākus jaunas paaudzes projektus. Eksponātu vidū tiks demonstrētas «inteliģentas» kravas automašīnas, kas spēj bez vadītāja palīdzības kontrolēt vairākas braukšanas pamatfunkcijas, sazināties ar citiem satiksmē esošajiem transportlīdzekļiem un pat iesaistīties kritisku situāciju novēršanā.

«Volvo Trucks» demonstrēs nākotnes transportlīdzekļus

Foto: AP/«Scanpix»

«Raugoties ilgtermiņā, ir pavisam reāli panākt, ka negadījumos, kuros iesaistītas kravas automašīnas, neviens no cilvēkiem nezaudē dzīvību un negūst nopietnus savainojumus. Kongresa laikā mēs demonstrēsim drošības risinājumus, kas tiks izmantoti nākotnē, tostarp pilnīgi jaunas paaudzes vadītāja palīgsistēmas. Šīs sistēmas veido dialogu starp vadītāju, transportlīdzekļa elektroniskajām funkcijām un apkārtējo satiksmes vidi, kā rezultātā, atkarībā no situācijas, transportlīdzeklis var darboties vairāk vai mazāk automātiski,» stāsta Karls Johans Almkvists, «Volvo Trucks» satiksmes un produktu drošības direktors. «Kaut arī mūsu mērķis ir panākt, lai satiksmes infrastruktūra un tās dalībnieki darbotos kā vienota sistēma, absolūti nav pieļaujams, ka transportlīdzekļu vadīšana tiek pilnībā uzticēta tehnoloģijām. Protams, šis uzdevums joprojām ir jāveic profesionāliem un prasmīgiem autovadītājiem.»

Automātiskās vadītāja palīgsistēmas
«Volvo» stendā ar jaunākajiem aktīvās drošības tehnoloģiju risinājumiem varēs iepazīties konceptuālā kravas automašīnu un braukšanas simulatorā. Tas paredzēts «Automated Queue Assistance» sistēmas demonstrēšanai, kas nodrošina automātisku ātruma palielināšanu vai samazināšanu, braucot ar nelielu ātrumu, piemēram, satiksmes sastrēgumos.

«Volvo Trucks» stendā demonstrētā kravas automašīna ir izveidota Eiropas Savienības «HAVEit» (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport – pilnībā automatizēti transportlīdzekļi inteliģentai satiksmei) (HAVEit) ietvaros. Tas ir liels solis ceļā uz inteliģentu nākotnes autotransportu, kurā tiks izmantotas pilnveidotas vadītāja palīgsistēmas.

Kā piemēru daudzajām «HAVEit» projekta kravas automašīnu funkcijām var minēt «E-horizon» sistēmu, kas, izmantojot karšu datu bāzes, informē vadītāju par priekšā gaidāmo reljefu, pagriezieniem un krustojumiem. Ir veiktas arī attiecīgas izmaiņas automašīnas ritošajā daļā, lai braukšana varētu būt pēc iespējas efektīvāka un ekonomiskāka.

Saziņa starp transportlīdzekļiem
Blakus izstāžu kompleksam esošajā izmēģinājumu trasē apmeklētājiem būs iespēja izmēģināt starptautiskā «Safespot» projekta ietvaros demonstrētās kravas automašīnas. Šajā projektā tiek pētīts, kā nākotnē varētu izpausties saziņa starp vieglajiem automobiļiem un kravas automašīnām un apkārtējo infrastruktūru.

«Safespot» projekts galvenokārt pievēršas tādām jomām, kuru pamatā ir pats transportlīdzeklis – drošība krustojumos, brīdinājums par frontālas sadursmes risku, sliktiem ceļa apstākļiem, tuvumā esošiem velosipēdistiem un gājējiem.

Izmēģinājumu trasē būs arī kravas automašīnas no projekta CVIS (Cooperative Vehicle Infrastructure Systems – kooperatīvās transportlīdzekļu infrastruktūras sistēmas). Šajā projektā tiek pētīti uz infrastruktūru balstīti risinājumi – brīdinājumi par braukšanas ātrumu, uz ceļa notikušajiem negadījumiem un vietas atbrīvošanu operatīvajiem transportlīdzekļiem. Vadītājam šī informācija tiek nodota ar uzrakstiem uz ekrāna vai skaņas un gaismas signāliem. Paredzams, ka šo informāciju varēs arī attēlot ar ceļazīmju un apkārtnes gaismas signālu palīdzību.

Informācijas uzkrāšana jauniem atklājumiem
«Volvo Trucks» prezentēs arī «euroFOT» pētījumu, kurā piedalās 28 uzņēmumi un organizācijas no visas Eiropas. Projekta mērķis ir padarīt autotransportu drošāku un efektīvāku, ievācot būtisku informāciju satiksmes vidē.

Projekta īstenošanu paredzēts uzsākt 2010. gadā. Tā ietvaros ar kamerām un dažādām citām kontroles ierīcēm aprīkotas “Volvo” kravas automašīnas vesela gada garumā piedalīsies satiksmē un uzkrās datus pētījumam.

«Šis projekts mums ļauj iegūt detalizētu informāciju par visdažādākajām bīstamajām situācijām, izpētīt vadītāju reakciju un novērtēt jauno negadījumu novēršanas sistēmu darbību. Visu šo informāciju mēs varēsim izmantot nākotnes tehnoloģiju izstrādē,» stāsta Karls Johans Almkvists.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv