Ziņa tūrisma pakalpojuma sniedzējiem

Apollo
0 komentāru

Tuvojoties atvaļinājumu sezonai, gan tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, gan viņu klientiem jāņem vērā, ka 2010. gada 1. martā stājās spēkā grozījumi Tūrisma likumā, kas nosaka tūrisma operatora un tūrisma aģenta atbildības, t.sk. klientu iemaksātās naudas drošības garantijas nepieciešamību, kā arī reģistrēšanos tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē.
Saistībā ar likuma izmaiņām Ministru kabinets 13. aprīlī pieņēmis noteikumus Nr. 353 «Noteikumi par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību», kas stāsies spēkā 14. jūnijā.

Veidos tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datu bāzi
Jaunie MK noteikumi nosaka tūrisma aģentu un tūrisma operatoru reģistrēšanas kārtību Ekonomikas ministrijas izveidotā tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datu bāzē no šī gada 14. jūnija. Tā nepieciešama, lai nodrošinātu efektīvāku kontroli par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju, kā arī uzturētu informāciju par tirgū strādājošiem tūrisma aģentiem un operatoriem.

Reģistrējoties komersantiem jāiesniedz informācija par komersantu, tā darbību, kā arī klientu iemaksātās naudas drošības garantijām – izsniedzēju, apmēru un termiņiem. Tiem tūrisma aģentiem un tūrisma operatoriem, kuri līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir jau uzsākuši komercdarbību, datubāzē jāreģistrējas triju mēnešu laikā. Reģistrētājs desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas nodrošinās tūrisma aģenta vai tūrisma operatora sniegto datu iekļaušanu datubāzē, piešķirot reģistrācijas numuru. Datubāzē būs pieejama informācija par reģistrētiem tūrisma aģentiem un operatoriem, ietverot klientu iemaksātās naudas drošības garantijas izsniedzēju (apdrošinātājs vai banka), termiņu un apmēru.

Klientu iemaksātās naudas drošības garantija 
Tā kā tūrisma aģenti tikai pārdod tūrisma operatora sagatavotus produktus, tad lielākā MK noteikumu daļā tiek atrunāti tieši tūrisma operatora pienākumi saistībā ar kompleksu tūrisma pakalpojumu. Arī turpmāk visiem tūrisma operatoriem būs nepieciešama klientu iemaksātās naudas drošības garantija, kas gadījumā, ja tūrisma operators nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt līgumsaistības pret klientu līdz savas maksātnespējas procesa pasludināšanai vai savas maksātnespējas gadījumā, nodrošina saistību neizpildes vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju klientam, kā arī tūrista atgriešanu valstī, no kuras sācies ceļojums, ja līgumā nav noteikts citādi.

Jaunajā regulējumā paredzēts, ka garantijai jābūt pietiekamai, lai nodrošinātu iepriekš minēto saistību izpildi, bet ne mazākai kā 20 000 latu. Garantija izsniedzama tikai tādam tūrisma operatoram, kas būs reģistrējies datubāzē. Tūrisma operatoriem desmit darbdienu laikā pēc reģistrēšanās datubāzē jāiesniedz reģistrētājam informācija par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju, norādot garantijas izsniedzēju, derīguma termiņu un apdrošināto summu. Reģistrētājam savukārt jānodrošina informācijas aktualizēšana triju darbdienu laikā pēc tās saņemšanas.

Klientam paredzētā informācija
MK noteikumi nosaka kompleksā tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, tūrisma operatoru, tūrisma aģentu un klientu tiesības un pienākumus, ar līgumā iekļaujamo informāciju, kā arī klientam sniedzamo informāciju gan pirms, gan pēc līguma noslēgšanas.
Būtiski atcerēties, ka turpmāk, pērkot pakalpojumu, jāpārliecinās, vai līgumā ir norādīts tūrisma operatora vai tūrisma aģenta reģistrācijas numurs datubāzē, kā arī klienta iemaksātās naudas apdrošinātājs vai garantētājs, kā arī persona, pie kuras vērsties ceļojuma laikā, ja tūrisma operators nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt līgumsaistības pret klientu vai ja tūrisma operatora maksātnespējas dēļ nav iespējama līgumā norādītās pakalpojumu programmas izpilde.
Tāpat līgumā jābūt iekļautai informācijai par datumu, līdz kuram tūrisma operators vai tūrisma aģents paziņo klientam par ceļojuma atcelšanu, ja ceļojumā jābūt noteiktam dalībnieku skaitam un tas nav pietiekams. Jānorāda arī datums, līdz kuram iespējams atteikties no pakalpojuma, un ieturamie procenti no samaksātās summas.

Jaunie noteikumi paredz, ka līgumā jābūt pieminētām arī konkrētām ekskursijām un citiem pasākumiem, kas iekļauti pakalpojuma cenā. Līgumā iekļaujamas arī ziņas par klienta īpašajām prasībām, par kurām viņš ir informējis tūrisma operatoru, izdarot pasūtījumu, un kuras abas līgumslēdzējas puses ir pieņēmušas.

Līdz līguma noslēgšanai rakstiski vai kādā citā klientam pieņemamā veidā (piemēram, izmantojot elektronisko pastu) tūrisma operatoram vai tūrisma aģentam ir pienākums sniegt klientam informāciju par pasu un vīzu režīms valstīs, ar kurām ir saistīta pakalpojuma sniegšana, un vīzu saņemšanas laiks; par medicīniskajām formalitātēm, kas saistītas ar braucienu un uzturēšanos attiecīgajā valstī; par izdevumiem, kas radīsies, ja klients atteiksies no pakalpojuma, u.c. būtiska informācija.

Pirms ceļojuma tūrisma operatoram vai tūrisma aģentam rakstiski vai kādā citā klientam pieņemamā veidā iepriekš jāpaziņo par apstāšanās un pārsēšanās laikiem un vietām; transportlīdzekļiem, ar kuriem notiks pārvietošanās, un, ja iespējams, klientam paredzētā vieta un tās veids attiecīgajā transportlīdzeklī. Jānorāda arī informācija par iespējamiem riskiem, kas var apdraudēt tūrista veselību konkrētā ceļojuma laikā, kā arī jānorāda tālruņa numuri, pa kuriem klients ārkārtas gadījumā var vērsties pēc palīdzības, sazinoties ar tūrisma operatora un tūrisma aģenta pārstāvi attiecīgajā valstī, vai arī 24 stundas diennaktī Latvijā, ja attiecīgajā valstī nav tūrisma operatora un tūrisma aģenta pārstāvja.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv