Ziņo par garām rindām uz Krievijas robežas Papildināts

Apollo
14 komentāri

Šorīt uz Latvijas-Krievijas robežas līdz ar neskaidrībām par turpmāko TIR karnešu regulējumu izveidojušās garas kravas automašīnu rindas, Terehovas robežkontroles punktā paredzamais gaidīšanas laiks ir pat 15 stundas, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) operatīvā informācija.

Ziņo par garām rindām uz Krievijas robežas

Foto:Lita Krone/LETA

Asociācijas «Latvijas auto» prezidents Valdis Trēziņš pastāstīja, ka iemesls rindām ir neskaidrā situācija ar TIR karnetēm - kaut arī pagājušajā nedēļā notikusi atbildīgo dienestu tikšanās un Krievijas premjerministra pirmais vietnieks Igors Šuvalovs Krievijas muitai devis rīkojumu atcelt ierobežojumus, spriežot pēc rindām, tas vēl nav noticis.

Kā noskaidroja biznesa portāls «Nozare.lv», īsi pēc plkst.9 Terehovā, uz autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža rindā gaidīja 260 automašīnas, un paredzamais gaidīšanas laiks ir 15 stundas. Kā liecina VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) informācija, vēl 30.novembrī Terehovas robežkontroles punktā rindu nebija.

«Gaidījām lēmumu no Krievijas muitas, bet tāda nav,» secina Trēziņš.

Pāternieku robežkontroles punktā bija 65 kravas automašīnu rinda, paredzamais gaidīšanas ilgums aptuveni 12 stundas.

Savukārt Grebņevas un Silenes robežkontroles punktos rindā stāv 60 automašīnas, un paredzamais gaidīšanas ilgums Grebņevā ir 6 stundas, bet Silenē - 10 stundas.

Saskaņā ar VID datiem pēdējās diennakts laikā Krievijas robežu ir šķērsojušas 230 automašīnas.

Kā jau ziņots, no šodienas pārvadātājiem nav iespējams izmantot TIR karneti kā galvojumu dokumentu tranzīta kravu nogādāšanai Krievijā, informēja VID.

Krievijas Federālais muitas dienests iepriekš informēja VID Muitas pārvaldi, ka no 19.novembra TIR karneti nebūs iespējams izmantot kā tranzīta deklarāciju un galvojumu kravu pārvadājumiem Krievijā, kravas no Latvijas ievedot Krievijā caur Federālā muitas dienesta Ziemeļrietumu muitas pārvaldes pakļautībā esošajiem muitas kontroles punktiem, savukārt no šī gada 1.decembra šāds ierobežojums stāsies spēkā visā Krievijas teritorijā.

Ja trīs stundu laikā pēc iebraukšanas Krievijā robežšķērsošanas vietā pārvadātājs nepieteiks attiecīgo muitas procedūru, krava tiks atgriezta atpakaļ uz Latviju.

Kā skaidroja Trēziņš, problēmas esot ar nacionālo galvojumu noformēšanu - Somijai un Kaļiņingradai TIR karnetes der, bet, piemēram, Kazahstānai - nē.

Viņš sacīja, ka esot variants braukt tālāk, taču konvoja pavadībā, kas vienai mašīnai izmaksājot aptuveni 1000 latu. «Tas ir nonsenss,» šokēts Trēziņš.

Asociācijas «Latvijas auto» prezidents jau iepriekš teica, ka esot jāgatavojas rindām uz Latvijas-Krievijas robežas. Tikšot meklēta cita garantiju sistēma, taču esot skaidrs, ka papildu maksas būs jāsedz kravas saņēmējam Krievijā. Tas sadārdzināšot transportēšanas izmaksas, turklāt sākotnēji bremzēs transporta plūsmu, skaidroja Trēziņš.

VID atgādina, ka atpakaļ atgrieztajām kravām ir jāiesniedz ievešanas kopsavilkuma deklarācija un nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā, jāpiemēro muitas noteikumos atzītais preču izmantošanas veids - tranzīts, preču pagaidu glabāšana.

Pēc 19.novembrī ieviestajiem ierobežojumiem liela daļa pārvadātāju nogaidīja, līdz ar to būtiskas problēmas uz Latvijas-Krievijas robežas netika konstatētas.

Patlaban neesot skaidrs, kā Krievijā darbosies TIR konvencija, ņemot vērā, ka Krievija nav paziņojusi, ka no tās izstāsies. Vienlaikus Trēziņš norādīja, ka ir pārvadātāji, kas ir nokārtojuši formalitātes pēc jaunās kārtības un kravas ved. Tas nozīmējot, ka kravas saņēmējam uz katru kravas mašīnu ir jāsedz garantija aptuveni 150 eiro apjomā. Dokumentu kārtošanas process gan esot darbietilpīgs - jāslēdz jauni līgumi, tāpat tiek novērtēts katrs pārvadājums. Turklāt atsevišķu kravu pārvadātājiem vēl ir jānodrošina konvojs. To nosaka kompānija, kas izsniedz galvojumu, skaidroja Trēziņš.

Savukārt autopārvadājumu kompānijas «Lignum» vadītājs Uldis Līviņš iepriekš sacīja, ka arī pie jaunās kārtības pārvadātājiem nebūs problēmas, ja pārvadātāji vairāk sadarbosies ar tiem uzņēmumiem, kuriem ved kravas. Tieši kravas saņēmēja spēja noformēt dokumentus atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem ir būtiskākais apstāklis, lai uz robežas nerastos problēmas.

«Lignum» esot laba sadarbība, piemēram, ar Ivanovas tekstilrūpnīcu, līdz ar to arī neesot problēmu kravas nosūtīt. Vienlaikus viņš atzīst, ka ir arī neskaidrības, piemēram, kā, ieviešot jauno kārtību, noformējamas diplomātiskās kravas, ar kuru pārvadājumiem arī nodarbojas «Lignum».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

25.09.2017
Ienākt apollo.lv