Zivtiņš kritisks pret iniciatīvu «Fotoradari +15»: Ja nepārsniedz ātrumu, nav jābremzē

Apollo
434 komentāri

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā trešdien izskanēja krietni daudz kritikas, vērtējot kolektīvo iniciatīvu «Fotoradari 15+», proti, priekšlikumu turpmāk ar fotoradariem fiksēt tikai tos ātruma pārkāpumus, kas par vairāk nekā 15 km/h pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, aģentūra BNS uzzināja Saeimas komisijā.

Zivtiņš kritisks pret iniciatīvu «Fotoradari +15»: Ja nepārsniedz ātrumu, nav jābremzē

Foto:Ieva Čīka/LETA

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka šīs iniciatīvas autors ir Pauls Timrots un to parakstīja vairāk nekā desmit tūkstoši pilsoņu.

Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš par šo priekšlikumu izteicās kritiski. Viņš norādīja, ka nav izprotams, «kāpēc [fiksēt] no 15 [km/h], nevis no 20? Nav loģiska pamatojuma».

Zivtiņš arī uzsvēra: «Mūsu valstiskā pozīcija ir tāda, ka ar visu to, ka Latviju liek kā piemēru par straujo virzību satiksmes drošības ziņā, vienalga mēs vēl esam piektā septītā vietā no beigām visā Eiropā, mums ir 80 bojāgājušie uz miljonu, vidēji Eiropā ir 61. Mums vēl tāls ceļš ejams.»

Pēc sēdes Zivtiņš aģentūrai BNS norādīja, ka nevar šādu iniciatīvu atbalstīt, jo nav zināms, kā šādas izmaiņas atsauksies uz ceļu satiksmes drošību. Bažas ir par to, vai nebūs vairāk smagu negadījumu un bojāgājušo. «No ceļu satiksmes drošības viedokļa tas nav pieņemami,» paskaidroja VP Prevencijas biroja priekšnieks.

Zivtiņš komisijas sēdē arī citēja kolektīvajā iesniegumā rakstīto: «Šīs iniciatīvas mērķis ir uzlabot satiksmes drošību un mazināt bīstamas situācijas uz ceļiem. Piemēram, ceļu satiksmes novērojumi liecina par to, ka ļoti bieži ceļu satiksmes dalībnieki, pamanot fotoradaru, strauji bremzē, lai tādējādi izvairītos no sankcijām par pieļauto ātruma pārsniegšanu, šāda rīcība rada avārijas situācijas uz ceļiem (..)»

«Ja nepārkāpj ātrumu, nav jābremzē,» viņš uzsvēra un piebilda, ka nevajadzētu teikt ‒ atļaujiet mums pārkāpt, mēs gribam braukt ātrāk. Tas, pēc viņa teiktā aģentūrai BNS, deformējot sabiedrības apziņu par tiesiskumu.

Komisijas deputāts Kārlis Seržants (Zaļo un zemnieku savienība) komisijas sēdē par kolektīvajā iesniegumā minēto sacīja, ka tas būtu tāpat kā Ieslodzījuma vietu pārvalde iet pie tiesneša pēc sankcijas noklausīties tālruni, kurš cietumā nemaz nedrīkst būt.

Deputāte Janīna Kursīte-Pakule («Vienotība») gan uzskatīja, ka Timrota iniciatīva varētu būt pieļaujama.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Juridiskās daļas priekšnieks Jānis Golubevs teica, ka pilnīgi noteikti neatbalstot šo kolektīvo iniciatīvu: «Kad Timrots sāka vākt parakstus, arguments bija pilnīgi noteikti sabiedrības emocijas par neveiksmīgi sākto fotoradaru projektu.»

Viņaprāt, iniciatīva arī neesot atbalstāma no ceļu satiksmes drošības viedokļa.

Pēc Golubeva stāstītā, CSDD izzinājusi vairāku Eiropas valstu praksi, elektroniski sazinoties ar atbildīgajām iestādēm Eiropas Savienībā, un jau saņēmusi atbildes no desmit valstīm. «Nevienā valstī nav noteikta pieļautā kļūda 10 vai 10 km/h, ir runa tikai par tehnisku neprecizitāti tehnikai,» viņš paskaidroja.

Golubevs uzsvēra, ka tā tehnikas neprecizitāte var būt ļoti dažāda atkarībā no ražotāja. ES valstīs tehniski pieļaujamā kļūda ir no 3 km/h līdz 7 km/h. Viņš norādīja, ka šī kolektīvā iesnieguma iniciatīva nozīmējot slēptu ātruma palielināšanu. Līdzīgi sēdē izteicās arī Zivtiņš.

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdes beigās komisijas vadītājs Vitālijs Orlovs («Saskaņas centrs») sacīja, ka komisija vēl turpinās skatīt šo kolektīvo iesniegumu.

Kolektīvais iesniegums par limita noteikšanu braukšanas ātruma kontroles mērierīču (fotoradaru) fiksētajam transportlīdzekļu braukšanas ātrumam Saeimā iesniegts 19.februārī, un šī ir trešā reize, kad, pamatojoties uz 2012.gada 19.janvārī Saeimā pieņemtajiem grozījumiem Saeimas Kārtības rullī, pilsoņi izmantojuši iespēju vērsties Saeimā ar iesniegumu, savācot 10 tūkstošu pilsoņu parakstus.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka iniciatīvas «Fotoradari 15+» iesniedzējs Timrots deputātiem norādīja, ka, ņemot vērā televīzijas raidījuma «Zebra» auditorijas aptauju un ceļu satiksmes analīzes datus, vairumā gadījumu ātrums, kas ir līdz 15  km/h virs atļautā braukšanas ātruma, ir pieļaujams limits, kādā svārstās satiksmes plūsma, kas nerada traucējumus citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un neizraisa bīstamas situācijas uz Latvijas ceļiem.

Saeimā iesniegtās iniciatīvas mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību un samazināt bīstamas avārijas situācijas uz ceļiem, pausts iniciatīvas autoru vēstulē Saeimai.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

20.11.2017
Ienākt apollo.lv