Kad Latvijā teiks: paldies, čeku nevajag!

FOTO: LETA

Kādā «zero waste» jeb bezatkritumu filosofijas atbalstītāju forumā kases čeku izsniegšanas tēma aktualizēta no pavisam cita skatpunkta - kā videi nedraudzīga rīcība. «Novērojums Norvēģijā. Kasieris, pirms printē čeku, klientam pajautā, vai viņam maz to čeku vajag. Ja nevajag, nemaz neprintē. Jauka prakse,» pieredzē dalās virtuālās diskusijas dalībnieki. Valsts ieņēmumu dienests (VID) skaidro, kā uz to raugās esošajā Latvijas likumdošanas un ekonomiskajā situācijā.

«Atbilstoši pašreizējām tehnisko noteikumu prasībām, lai kases aparātā vai sistēmā reģistrētais darījums tiktu saglabāts ierīces atmiņā, kases čeks ir jāizdrukā. Šāda prasība noteikta, lai nodrošinātu ieņēmumu reģistrēšanu un pircēja rīcībā būtu darījumu apliecinošs dokuments grāmatvedības uzskaitei vai patērētāja tiesību aizsardzībai, skaidro VID Sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa.

bez čeka pakalpojuma saņēmējs nevar īstenot savas patērētāja tiesības gadījumā, ja nav apmierināts ar preci vai pakalpojumu.

«Tādējādi patlaban gan tehniski nav iespējams, gan ņemot vērā ieņēmumu nereģistrēšanas apmēru, nav plānots atteikties no kases čeku izdrukāšanas,» uzsver VID pārstāve.

VID iepazīstas un izvērtē citu valstu pieredzi nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanā, izmantojot nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas, kā arī izvērtē šajā jomā iespējamās inovatīvās metodes,

Iespējams, ka nākotnē varētu izdarīt izmaiņas iekārtu tehniskajās prasībās un piedāvāt iespēju, ka pircējs vai pakalpojuma saņēmējs varēs izvēlēties nesaņemt kases čeku vispār vai arī saņemt elektroniskā veidā, tādējādi samazinot izdrukāto čeku skaitu. «Šeit gan jāņem vērā, ka pašreizējā kases aparātu reforma vēl nav noslēgusies un jaunu tehnisku prasību noteikšana radītu papildus neplānotas izmaksas,» precizē Augstkalne-Jaunbērziņa.

darījuma reģistrēšanu kases aparātā, pircējam neizsniedzot izdrukātu kases čeku, nodrošinātu ierīces tehniskais risinājums, nevis pircēja uzticēšanās pārdevējam,»

Attiecībā uz gadījumiem, kad kases aparātu atļauts nelietot, jau esot ieviests regulējums, ka VID reģistrētu kvīti noteiktos gadījumos var izsniegt tikai pēc darījuma partnera pieprasījuma.

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība?

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.

Lasītākais šobrīd

Uz augšu