"Ņursle paslēpa trīs pluksīšus": sociālo tīklu lietotāji apspriež uzdevumu 5. klasei

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Ilustratīvs attēls

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Publiskajā telpā izcēlusies spraiga diskusija par kādu matemātikas uzdevumu 5. klasei. Sociālajā tīklā Twitter publicēts ieraksts ar visai interesanto uzdevumu. 

"Kas ir jālieto, lai ko tādu izdomātu, apstiprinātu un iekļautu valsts izglītības saturā," ironizē sociālā tīkla lietotāji. 

Kamēr citi norāda, ka tas ir "bezsakars", daži Twitter lietotāji izsakās atzinīgi, atzīstot, ka tas ir lielisks uzdevums, kurš liek starp sarežģītām un nesaprotamām lietām saskatīt svarīgāko - risinājumu. "Žetons izstrādātājam! Tieši ar šādu radošu pieeju mēs savus bērnus izaudzināsim viedākus ar spēju redzēt plašāk un uztvert būtiskāko."

"Nav ne vainas. Labs piemērs kā mācīties abstrakti domāt un operēt ar nezināmajiem. Tikpat labi tos varētu nosaukt par x, y vai z. Pēc būtības tikpat daudz pīpēts kā sastādot citas izteiksmes ar nezināmajiem," norāda vēl kāds diskusijas dalībnieks.

Vecāki arī atzīst, ka bērniem šāds uzdevums patīk un neraisa pārsteigumu. ".. uzdevumu saprata (matemātisko pusi) un viņam patika (sāka uzdod jautājumus par turbītēm, kur tādas redzētas un kas tas ir), pluksīšus pārdēvēja par čortiem, mēle mežģījās, bija jālasa pa zilbēm, un iedziļinoties, zīmēja shēmu, kur tās (tie) ierakti," raksta kāds tētis. 

Ābecēs nu vārda "ņieburs" aizstāšanai ir veselas divas alternatīvas - "ņukucītim" pievienojas "ņursle", bilst cits lietotājs.

Uz augšu