Braukšanas ieradumi, kas patiesībā bojā tavu auto

FOTO: Juliaus Kalinsko/15min.lt

Ikdienā tik pierastas lietas, pat sīkumi, dažkārt var pārtapt lielās lietās. Piemēram, ir dažādi braukšanas ieradumi. Kāds neieslēdz pagrieziena rādītājus, apdraudot citus satiksmes dalībniekus, kāds pārkāpj ātrumu, bet vēl kāds bojā savu auto, pat nenojaušot par to.

Šajā oktobra nedēļas nogalē laika apstākļi lutina. Iedzīvotāji dodas ārpus Rīgas (un strīdas, vai "īstais" rudens atrodams vien Siguldā), bet - kas jāņem vērā, pārvietojoties ar auto? Portāls Boxymo.ie ir apkopojis populārākās kļūdas, ko pieļauj autovadītāji, atrodoties pie stūres.

Degvielas lampiņa

Visbiežāk šoferi nobrauc vēl krietnu attālumu no brīža, kad ir iedegusies degvielas lampiņa, kas ziņo par to, ka bāka drīz būs sausa. It kā jau nekā slikta tajā nav, jo katrs auto ražotājs ir aprēķinājis noteiktu kilometru skaitu, ko iespējams pieveikt ar „gandrīz tukšu bāku”. Patiesībā degvielas daudzumam vajadzētu pievērst daudz lielāku uzmanību un uzpildīt to laicīgi, vēl, pirms iedegas sarkanā lampiņa, jo degvielas tvertnes apakšā sakrājas dažādi nosēdumi, kuri var nonākt tur, kur tiem nevajadzētu atrasties, un, pie šāda scenārija auto remonts var dārgi izmaksāt. Tā kā degviela papildus darbojas arī kā degvielas sūkņa smērviela, tad brīdī, kad tā beidzas, sūknis paliek sauss un brauciens var beigties turpat ceļa malā, bet remonts izmaksās krietni vien vairāk par evakuatora pakalpojumiem.

FOTO: Reuters/ScanPix

Distances neievērošana

Distances neievērošana ne tikai apdraud satiksmi, bet bojā arī bremžu sistēmu. Ja vadītājs brauc tuvu priekšā braucošajam auto, īpaši sastrēgumu laikā, ir nepieciešams daudz biežāk bremzēt. www.boxymo.ie speciālisti uzskata, ka monotona bremžu spaidīšana noved pie papildus bremžu sistēmas slodzes, kuras rezultātā ātrāk nodilst bremžu diski. Ja šis nav gana nozīmīgs arguments, lai mainītu šo netikumu, tad zini, ka šādi aug arī degvielas patēriņš un gaisa piesārņojums.

Sēdies un brauc!

Daudzi autovadītāji uzskata, ka auto pirms braukšanas vajag obligāti uzsildīt. Daļēja taisnība tajā ir, nevajag uzsākt braukt strauji! Piemēram, ziemā autovadītāji iedarbina mašīnu un gaida, kad uzsils dzinējs, bet tikmēr notīra sniegu. Tomēr lielākā daļa autovadītāju nezina, ka dzinējs daudz ātrāk uzsilst, automašīnai esot kustībā. Turklāt pārlieku ilga dzinēja sildīšana tukšgaitā var izraisīt tā pārkaršanu. Te būtu jāizvēlas zelta vidusceļš: nesākt braukt uzreiz, kā arī negaidīt pusstundu līdz gāzes pedāļa nospiešanai.

FOTO: AP/Scanpix

Motoreļļas maiņa

Ar motoreļļu ir līdzīgi kā ar degvielu. Parasti auto panelī parādās brīdinājums par to, pēc cik kilometriem būs nepieciešams nomainīt eļļu. Daudzi turpina braukt, jo panelī taču vēl tik daudz kilometrus rāda. Te nu šoferi pieļauj visbiežākās kļūdas. Ja brīdinājums ir parādījies, tad labāk laicīgi doties uz servisu un veikt eļļas maiņu. Kāpēc tā? Motoreļļa ir jāmaina ik pēc 10–15 tūkstošiem kilometru vai ne retāk kā reizi gadā. Turbokompresori bieži vien ir jutīgāki pret motoreļļas kvalitāti nekā paši dzinēji. Pat ja motoreļļas maiņa ik pēc 20–25 tūkstošiem kilometru dzinējam nekaitēs, turbokompresoram tik ilga brukšana bez eļļas maiņas var izrādīties liktenīga.

Braukšana ar zemiem apgriezieniem

Daudzi autovadītāji domā, ka braucot ar maksimāli zemiem motora apgriezieniem, viņi ieekonomēs degvielu. Degvielu varbūt arī sanāks ieekonomēt, bet papildus tam tiks radīta nevajadzīga slodze auto dzinējam, kā rezultātā var tikt bojātas cilindru galvas, kas vainagosies ar ļoti dārgu auto remontu.

Bet tur taču vēl kaut ko var ielikt!

Jā, bagāžas nodalījumā var salikt daudz. Arī uz aizmugurējā sēdekļa var salikt papildus lietas. Un vēl jau ir jumta bagāža! Ja ir vajadzība pēc lielas kravas pārvadāšanas, tad labāk izmantot tam paredzētus automobiļus. Liels slodzes līmenis kaitē bremžu sistēmai un auto ritošajai daļai. Papildus tam, pieaug arī degvielas patēriņš un izmešu daudzums.

Uz augšu