LTAB vadītājs: Kāpēc, pērkot lietotās automašīnas, pērkam "kaķi maisā"?

Ilustratīvs attēls

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Informācija par no Vācijas ievestajām lietotajām automašīnām nav pārāk uzticama, jo datubāzēs ir nepietiekams ziņu apjoms par šo transportlīdzekļu negadījumu vēsturi, intervijā "900 sekundēm" norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

"Viena no valstīm, par kuru mēs nezinām un kur šīs datubāzes vēl nav tik labas, un attiecīgi no kuras mums ienāk ļoti daudz automašīnas, ir Vācija," pauž LTAB priekšnieks.

Savukārt diezgan ticama esot informācija par automašīnām, kas ievestas no Nīderlandes un Beļģijas.

Nereti, nopērkot lietotu automašīnu, īsti nav zināms transprotlīdzekļa patiesais “dzīves gājums”, proti, informācija par to ir ļoti skopa. Situācija Latvijā gan pamazām uzlabojas, jo informācijas apmaiņa ar ārvalstīm kļūst labāka gan CSDD līmenī, gan uzņēmumu līmenī, kas piegādā informāciju par Latvijā ievestajām lietotajām automašīnām, norāda Abāšins.

Viņš arī uzsver, ka ir nepieciešams risināt šo situāciju, lai nav jāpērk "kaķis maisā".

"Gan caur CSDD, gan LTAB lapu var mēģināt uzzināt informāciju par lietotajiem tranpsortīdzekļiem. Arī tur informācijas apjoms uzlabojas," norāda LTAB valdes priekšsēdētājs.

Abāšins arī apstiprināja, ka pašreiz pastāv fakts, ka no ārvalstīm ievestā automašīna varētu būt sastiķēta no divām vai pat trim automašīnām. Tomēr viņš cer, ka "tie "kaķi maisā" būs arvien retāk".

Uz augšu