Haoss lidostā "Rīga": robežkontroles problēmu dēļ reisus nokavējuši vairāki desmiti cilvēku

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Starptautiskā lidosta "Rīga".

FOTO: Zane Bitere/LETA

Otrdien, 16. oktobrī, lidostu "Rīga" piemeklējušas ķibeles, kā rezultātā veidojās garas cilvēku rindas un daļa pasažieru pat nepaspēja uz saviem reisiem, liecina sociālajā vietnē "Facebook" ievietotā  informācija.

Kā vēsta iedzīvotāji, robežsardzes pasu kontroles sistēmai bijušas tehniskas problēmas. "Bija milzīgas rindas, kas nekustējās, un līdz ar to es nokavēju reisu uz Londonu! Izrādās, reisu nokavēja vēl 30 cilvēki, kā arī vēl ap 60+ cilvēkiem, kas nokavēja reisus uz Kijevu un Mančestru," pieredzē dalās kāds sociālā tīkla lietotājs. 

"Rindas nekustējās kādu stundu, reāli nekur nepaziņoja par to! Kad bijām rindā, jautājām darbiniekiem, ko darīt. Tie teica, ka lidmašīna bez mums neaizlidos," klāsta iedzīvotājs. 

"Lidostas darbinieki teica - tā ir mūsu pašu vaina un neko neatmaksās, bija super rupji un, kad saucām menedžeri vai robežsardzes cilvēku, viņi atteicās ar mums runāt," turpina neapmierinātais pasažieris. 

Pasažieri arī apliecina, ka, zvanot uz aviokompānijām, "tās norādījušas, ka nevar atdot naudu vai nomainīt reisu, jo lidosta nevienam nav ziņojusi, ka ir bijušas tehniskas problēmas un ka vainojama ir Rīgas lidosta un robežsardze".

Pasažieris atzīst, ka nācies pirkt biļeti uz citu reisu. 

Kā skaidro VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte, otrdien bija problēmas ar Valsts robežsardzes informācijas sistēmu, robežkontrole tiem pasažieriem, kas izlidoja/ielidoja no/uz ne-Šengenas valstīm, bija stipri ilgāka nekā parasti. 

"Līdz ar to veidojās rindas uz robežkontroli, kā rezultātā diemžēl vairāki desmiti pasažieru nokavēja savus lidojumus," atzīst Karnīte. Minētās sistēmas ir Valsts robežsardzes, nevis lidostas pārziņā. 

"Lidosta no savas puses šajā nestandarta situācijā organizēja pasažieru rindu uz robežkontroli, palīdzot ģimenēm ar bērniem, sievietēm gaidībās un veciem cilvēkiem iziet robežkontroli prioritāri, kā arī sniedza nepieciešamo informāciju un atbalstu tiem pasažieriem, kuri kavēja savus lidojumus," stāsta Karnīte. 

Viņa arī atzīst, ka diemžēl lidosta nevarēja ne panākt sistēmas darbības ātrāku atjaunošanu, jo sistēma ir Valsts robežsardzes pārziņā, nedz arī ietekmēt aviokompāniju lēmumus gaidīt vai negaidīt aizkavējušos pasažierus. 

Pēcpusdienā Valsts robežsardze sistēmas darbību atjaunoja un situācija sakārtojās, arī šodien, 17. oktobrī, problēmu vairs nav. 

"Lai gan šī, protams, bija ārkārtas situācija, ko izraisīja sistēmas darbības problēmas, tomēr lidosta vēlas vēlreiz atgādināt, ka visi pasažieri vienmēr tiek lūgti ierasties lidostā savlaicīgi - vismaz divas stundas pirms lidojuma, kā tas arī ir norādīts aviokompāniju noteikumos, ko pasažieri akceptē, iegādājoties lidojumu, kā arī savlaicīgi doties uz savu iekāpšanas sektoru, lai ierastos tajā uz iekāpšanas talona norādītajā laikā - parasti ne vēlāk kā 20 - 30 minūtes pirms lidojuma," pauž lidostas pārstāve. 

Arī šajā situācijā tie pasažieri, kas bija savlaicīgi devušies uz savu iekāpšanas sektoru, lidojumus nenokavēja - nokavēja tie, kas lidostā ieradās pēdējā brīdī, informē Karnīte. 

Uz augšu