Ārkārtas situācija Valgas skolā: bērni saindējušies ar nezināmiem medikamentiem

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Ilustratīvs attēls.

FOTO: RUSSELL BOYCE/REUTERS

Divi astotās klases skolēni Valgas pamatskolā stundu laikā apēduši nezināmas tabletes, kā rezultātā viņiem radušies smagas sekas - krampji un zaudēta samaņa, informē igauņu medijs Postimees.

Viens no skolēniem pamanījis, ka viņa klasesbiedrs stundas laikā  pamet klasi. Viņš atgriezies nākamajā stundā. Bija skaidri redzams, ka puisim ir slikti, viņš nogulējis visu stundu.

Puisis, kas novērojis savu klasesbiedru stāsta: "Es redzēju, ka viņš vienkārši iziet no klases trešās stundas laikā. Ceturtajā stundā viņš atnāca atpakaļ. Viņam bija slikti, visu stundu viņš gulšņāja. Kad viņš aizgāja pie daktera, viņa seja bija kļuvusi pavisam bāla."

Zēnam kļuva arvien sliktāk. Tuvinieki teikuši, ka viņam reiba galva, raustīja krampji un pazudusi samaņa.

Cik zināms, otrs puisis, kas iedzēris tableti, bijis no paralēlklases. Viņa tuvinieki ziņojuši, ka puisim bijusi īslaicīga daļēja ķermeņa paralīze, taču šādi nopietni apgalvojumi tika noraidīti no ārstu un policijas puses.

Mācību pārzinis Aive Aru-Raidsalu ziņojis, ka viens no skolēniem zaudējis samaņu un ticis nodots vecākiem, aicinot ziņot skolai par puiša veselību. Brīdī, kad skolas māsiņa sapratusi, ka zēns varētu būt lietojis nezināmās tabletes, viņa nekavējoties ziņoja skolnieka vecākiem. Taču tajā brīdī vecāki jau bija izsaukuši ātro palīdzību. 

Otrs skolēns, kas nejutās labi, ieradās pats pie skolas māsiņas. Viņa acis bija sarkanas un runa lēna. Nekavējoties tika ziņots vecākiem, kuri uzreiz ieradās skolā. Brīdī, kad vecāki atbrauca, zēnam sākās muskuļu un roku krampji. Vecāki viņu uzreiz nogādājuši slimnīcā, ziņo skolas mācību pārzinis. 

Valgas slimnīcas vadītājs Margus Ulsts sacījis, ka pēc pirmreizējās asins testu veikšanas, narkotikas netika atrastas, taču tas vēl nav gala rezultāts.

"Tests uzrāda zināmākos narkotiku veidus, taču, tā ir kāda jauna vai mazāk zināma viela, to var neuzrādīt," skaidroja Ulsts, kurš apstiprināja, ka asins paraugi tika nosūtīti uz Tartu, detalizētāku analīžu veikšanai. Viņš norādīja, ka esot dzirdējis, ka tablete esot bijusi dzeltenā krāsā.

Policija nezina, kādas zāles skolnieki lietojuši. Kāds no puišu radiniekiem izteicies, ka tabletes esot bijušas dzeltenā krāsā un uz tām redzams liels burts "A". Tomēr Valkas policijas iecirkņa pārstāvis Mareks Kjais noliedza šādu apgalvojumu. Cik policijā zināms, uz tabletēm neesot bijušas nekādas atpazīstamības zīmes. 

Kā norādīja Kjais, iespējams šoreiz runa nav par narkotikām, bet par kādu medikamentu. "Tomēr šo teoriju nepieciešams noskaidrot ekspertīzē," uzskata policists. "Šobrīd bērni atrodas mājās un viss ir labi. Nav pamata satraukties, ka skolā varētu būt narkotikas."

Postimees noskaidrojis, šobrīd policija strādā pie versijām, ka kāds no cietušo tuviniekiem lieto līdzīga paskata stiprus recepšu medikamentus, kuri viņiem pieejami bez receptes. Vēl ir variants, ka tabletes puišiem iedevis kāds cits skolas biedrs, kuram pašam tabletes neizraisīja šādu reakciju. Tiek veikta izmeklēšana par to, kā bērni tikuši pie medikamentiem. 

Slimnīcā informēja, ka skolniekiem atļauts doties mājās tās pašas dienas vakarā. Viņu stāvoklis ir stabils, tikai viens neieradās skolā nākamajā dienā. 

Ņemot vērā nepatīkamās sekas, ir nepieciešams atgādināt sabiedrībai, cik nopietnas veselības problēmas var izraisīt nepazīstamu tablešu lietošana. Ņemot vērā notikušo, skolā tiks pasniegtas lekcijas par nepazīstamu zāļu lietošanas bīstamību, ziņo medijs Postimees.

Uz augšu